Penilaian berdasarkan video Makropengajaran 2
PERSEDIAAN
·
Objektif pengajaran disusun dengan baik
·
Perancangan dari segi isi kandungan dan
alat bantu penngajaran juga baik dan teratur namun tiada soalan KBKK yang
dikemukakan
·
Pentaksiran yang dibuat juga baik.
PERKEMBANGAN
·
permulaan pengajaran yang baik namun
murid tidak aktif
·
perkembangan pengajaran yang bagus
·
perlaksanaan strategi agak kurang namun
masih mampu menarik minat muird
·
Pengurusan bilik darjah baik
·
Komunikasi yang baik tetapi masih perlu
penambaikan
·
Objektif tercapai dan pengajaran dibuat
berdasarkan RPH
·
Penguasaan isi kandungan juga baik
·
Penyertaan murid aktif semasa aktiviti
dijalankan sahaja semasa sesi penerangan guru murid kelihatan agak pasif
·
Pengunaan alat bantu pengajaran yang
sangat baik
·
Hanya sorang dari dua murid yang
dinyatakan dalam RPH yang memberi refleksi pengajaran
SIKAP
DAN SAHSIAH
· Menepati ciri professional seorang guru
No comments:
Post a Comment